Hoera voor Albert Heijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes Zeeland - WaarBenJij.nu Hoera voor Albert Heijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes Zeeland - WaarBenJij.nu

Hoera voor Albert Heijn

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Goodmorning Holland,

Terwijl de meeste van jullie nu lekker liggen te pitten (en zo niet, ga slapen, het is 3 uur snachts), zit ik nu chill met mn plastic bekertje yogho (bonomel de gekste) een berichtje (op verzoek van moekie) te typen. (en nu niks meer tussen haakjes).

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste berichtje, dus tijd voor een update.

Het leven hier wordt steeds meer een routine, opstaan, werken, eten, afzakkertje pakken, slapen. Maar, ik kan er aan wennen. Haha.

Hoogtepunt van de afgelopen weken.. mijn eerste bezoek aan de Albert Heijn! Wat een verademing, sowieso kan ik hier uren rondlopen in de supergrote super Amerikaanse supermarkten. Maar die eerste keer Albert Heijn, bij het zien van het Euroshopper logo maakte mijn hart een sprongetje, tot ik zag dat het nauwelijks euroshopper te noemen was, gezien de prijzen 3keer zo euroshopperhoog waren dan in Nederland. Maargoed, who cares, ik was in de AH. En wat koopt men dan, juist, perzik yogho, boterhamworst en een heel casino brood wit, oke, en vissticks. Wat een feestmaal!

Helaas kende mijn weken hier ook een dieptepunt. Terwijl ik naar mijn werk reed heb ik het slachtoffer van een vreselijk ongeluk gezien, op de weg, bebloed, zonder been, dood. Omdat het op de afslag waar mijn busje af moest gebeurd was, werd ik daar gedropt. Ik moest er lopend langsaf. Ambulance was er nog niet, evenals de politie. Ze was geschept door een passagiers bus (= hier konvooi). Zo'n vreemde ervaring die ik maar al te graag had willen missen. Raakte hier ook behoorlijk van over mn toeren, en kon mezelf wel vervloeken dat ik de dag tevoren te lui was geweest om geen beltegoed te halen, zodat ik eventjes gerust gesteld kon worden. Vreselijke beelden.

Maargoed, ik merk dat ik verder weinig verteld heb van wat ik hier gedaan heb. Heb inmiddels al meerdere relaxte baaitjes bezocht (Porte Marie, DaaiBooi, Cas Abau enz.) Heel relaxed, en natuurlijk prachtig! Foto's zullen volgen. Echte excursies nog niet gedaan, komt nog als mijn bezoek hier is. Als het goed is ga ik in ieder geval de 28e samen met Emmy met les dolphins zwemmen! Iets waar ik heel veel zin in heb. Morgen reserveren, houd jullie op de hoogte.

Over 2 weekjes krijg ik al bezoek, wat elkaar ook nog eens afwisseld dus ik zit 2 weekjes met gezelschap in mn kleine knusse kamertje. Maar ik heb er ontzettend veel zin in om ze te laten zien waar ik de afgelopen weken aan het vertoeven ben.

Ik zal proberen wat vaker foto's op mn picturetrail te zetten, het uploaden hiervan gaat echter moeizaam en heeeeel traag. Dus vaak houd ik of de computer het voor gezien.

Anyway, morgen alweer donderdag. Zowat de chillste dag hiero, lekker stappen, happy hours (he blijf een arme student in de cariben he..), en vooral lekker chillen.

People, ik ga op muggenjacht en duik dan mn lekkere bedje in. Mét nederlands beddengoed (Waarvoor veel dank aan Peter en Bea!). Laat me weten hoe het leven daar staat, hoorde dat er vandaag al heel wat straaltjes zon in het Gemertse danwel Brabantse te vinden waren? Ik heb mn best gedaan ze daarheen te sturen. Maar niet teveel, anders heb ik niks meer hier! Haha.

Ayo,

X
Marloes.

P.s en internet op mn kamertje swa's, hoe chill is dat! Heer-lijk.

• 12 Maart 2009 - 07:01

Mayca:

Het leven zonder AH, waar zou je zijn? ;) Ik kreeg wel enigszins een beeld voor me waarbij de rest van de wereld wegviel en de AH extra belicht werd!

Wel heftig zo'n ongeluk, nooit fijn om mee te maken!

Leuk voor je dat je mijn droom gaat beleven met Emmy. We hebben het al vaak gezegd te willen doen maar nu ga je ook echt zwemmen met dolfijntjes!

Meisje, ik mail je snel! Moet nu gaan racen om de bus te halen!
    Liefs xx Mayca

• 12 Maart 2009 - 07:10

Moeky's:

vrouwke!!

mooi om te lezen.
    en idd waar zou je zijn zonder albert ....
    fijn dat je je beter gaat voelen daar en wat meer relaxt. ik ben keibenieuwd naar alles. beetje rondtoeren met een toyotake met jou als reisleidster fijn. Eef en ik hebben er hardstikke zin in, tellen ècht af voordat we gaan.
    Nu nog hopen dat de KLM zijn hoogtemeters op orde heeft voor 2 april..
    kiendje
    we bellen/skypen/mailen/smss

dikke kus
    groeten aan manelja.
    (leukkkk emmy en manelja samen, dat wordt lachen denk ik!!!)

• 12 Maart 2009 - 08:32

Jannie:

hallo marloes

go ah..........hebben ze daar ginne aldi .......en ge bent zo zuinig met energie.........goed bezig jij.

fijn dat je het zo naar je zin hebt........en je hebt natuurlijk ook iets om naar uit te kijken......volgens mij ligt de koffer van mamake al in de auto.......ha ha ha geniet maar groetjes jannie

• 12 Maart 2009 - 08:47

Evert:

loeskes,
    kut zeg van dat ongeluk! kan me voorstellen dat je daar erg van geschrokken bent.. raar dat ze je daar gewoon afdroppen dan.

zoals moeders al schrijft, ik heb er ook al erg veel zin in om jouw kant op te komen! nog maar 3 weekjes en dan is het al zo ver :)

ik mis idd de foto's en verhalen.. ik probeer bij andere mensen op de hyves maar foto's van jou te vinden om zo toch nog een glimp van je op te mogen vangen ;)

durske, hou je taai, tot snel!
    xxx

• 12 Maart 2009 - 18:24

Annemiekieee:

heey mar :D

heb van mijn collega gehoord dat je ook een blokker ergenst heb op dat eiland ik bedoel maar nederlands...
    maar we(L) euro shopper in het buitenland hahah...

• 12 Maart 2009 - 18:25

Annemieke:

p.s. ongelukken zijn niet lekker en zeker neit met rondslinerende stukken mens bloed e.d.:S

• 13 Maart 2009 - 01:55

Yannick :

Kiekeboe ,
    om 3 u 's nachts mag ik wel niet slapen he ;-)
    dat weet je toch , je hebt mensen die ook moeten werken ;-)
    Xxx

• 13 Maart 2009 - 19:43

Peter En Bea:

Hoi Marloes
    We zijn alweer 2 dagen thuis. Maar we missen de mooie strandjes, de kleurige huisjes en Hooks hut (mooi strandje met gezellig eettentje en bar) Maar gelukkig was het hier vandaag ook lekker weer.Heb je het boek al gekregen, we hebben je nog proberen te bellen maar konden je niet bereiken,we hebben het daarom aan een jongen gegeven die bij jullie langs aan het verbouwen was. Hij zou het aan jou geven.Nog een leuke tijd daar en we spreken elkaar in Nederland misschien nog wel.groetjes

• 16 Maart 2009 - 13:08

Sanneke:

Albert Heijn? Hebben ze ook wuppies, voetbalplaatjes of musicalpunten? Dat zou het feest helemaal compleet maken!

• 16 Maart 2009 - 13:29

• 18 Maart 2009 - 21:00

Sanneke:

14 april is de dag, dat ik je een foto van mij en mijn beugelbekkie sturen mag!

Geen gekleurde elastiekjes helaas, maar die denken we er wel bij!

Zeg, heb je al een weekprogramma samengesteld voor als ik er ben?

• 23 Maart 2009 - 16:11

Rini En Jet:

he marloes we hebben emmy uitgezwaaid en hopen dat jullie een te gekke week tegemoet gaan.
    veel plezier samen en ik ben benieuwd naar de foto`s
    liefs van rini en jet.

• 23 Maart 2009 - 22:07

Linda:

Hey Marloes!!

ohh, was het hier ook maar zo'n lekker weer. en idd waar zou je zijn zonder de AH?! (al werk ik er niet meer.. hihi)

dat ongeluk, jezus zal idd wel schrikken zijn.

wanneer ga je precies met de dolfijnen zwemmen..? of heb je dat al gedaan? als dat zo is, hoe was t?! super gaaf zeker?

have fun, geniet en lach!

kus,
    Linda

• 24 Maart 2009 - 06:54

Emmy!!:

hee mloeskes en emmy!!

geniet van de komende week samen ècht tof dat emmy nu bij jou is!!
    volgende week wij!!
    eef en ik tellen ècht af.

dikke kus en veel plezier.

• 29 Maart 2009 - 21:58

*KUCHtijdvooreennieuwberichtKUCH*

• 04 April 2009 - 10:29

Bobbie:

hela verrekte!
    moeders en zussie zijn nu bij jou...
    een mooi feestje lijkt mij!
    doe 's foto's doen!
    ben benieuwd,
    veel plezier...
    Kussen voor jullie allen daar!